Prilákaj ľudí na svoju facebook stránku
Sociálne médiá sa stávajú každým dňom populárnejšími a používanejšími. O to ťažšie je presadiť sa a zaujať správne publikum pre svoj obsah. Ak sa však budete držať týchto základných bodov, určite to zvýši šance na váš úspech.
Vizuálna stránka je to prvé, čo si človek všimne. Netreba preto vysvetľovať dôležitosť správne nastaveného a atraktívneho profilového a titulného obrázku vašej stránky. Obrázky treba rozmerovo prispôsobiť. Pomôcť vám môže Adobe Photoshop alebo rôzne online nástroje, ktoré sú často dostupné zdarma.
Pri postoch je tiež vhodné staviť na vizuálnu atraktivitu a pri texte sa riadiť heslom „Menej je viac.“ Ľudí skôr zaujmú obrázky, videá, infografiky, štatistiky alebo „gifká.“ To ale neznamená, že je potrebné úplne sa zrieknuť písania. Treba len pamätať na to, že Facebook nie je blogovacia platforma.
Samotné pekné obrázky však nebudú stačiť. Pokiaľ nemáte kvalitný a hodnotný obsah, ktorý ľuďom naozaj dobre poslúži, nebudú mať dôvod sledovať vás. Zamerajte sa na problémy a ich riešenia v oblasti, ktorej sa venujete. Inšpirácia, pomoc, motivácia, informácie; to všetko sú hodnotné faktory, ktoré ľudia vyhľadávajú.
Dôležitým aspektom pri úspešnosti facebookových postov je aj načasovanie. Platí, že najvyššiu mieru zapojenia fanúšikov (či už čítaním, komentovaním alebo „lajkovaním“) dosiahnete cez pracovný týždeň od 18:00 do 20:00 a cez víkend medzi 12:00 a 13:00. Dobré je však sledovať angažovanosť fanúšikov v reálnom čase, poprípade si spätne pozrieť, o akom čase boli vaše statusy najsledovanejšie. Určite je veľmi vhodné odsledovať si aj to, aká frekvencia zverejňovania postov funguje pre vašu stránku najlepšie.
Keď už ste prilákali dostatočný počet fanúšikov, čo tak ich zapojiť do diania a posilniť tak ich lojalitu k vašej stránke? Spôsobov je viacero. Môžete pre nich vyhlásiť súťaž či anketu, vyzvať ich k vyjadreniu sa v komentároch alebo k zasielaniu ich vlastných obrázkov či fotografií.