Stornovanie objednávky
Jednoducho nebolo by to prvýkrát, kedy nastane nasledujúca situácia.
Zákazník navštívi e-shop, osloví ho množstvo tovaru, s radosťou podáva viaceré veci do košíka. Objednávku následne odošle, vypne počítač, rozmýšľa a zistí, že toľko vecí možno nepotrebuje, objednávka sa mu zdá nakoniec drahá. Alebo môžu nastať iné neočakávané a nevhodné situácie, kvôli ktorým by zákazník tú svoju objednávku radšej zrušil.
Táto možnosť existuje a vravíme jej stornovanie objednávky.
No nemusí to byť vždy také jednoduché. K stornovaniu sa viažu konkrétne predpisy, v článku sa na ne pozrieme bližšie.
Vieme, že poskytovateľ tovar prichystá, najradšej by nám ho poslal, no v niektorých prípadoch by chcel zákazník objednávku aj tak zrušiť. Pravdu majú niekedy obe strany, avšak niekto musí byť v práve. Potom však existuje možnosť, odstúpiť od zmluvy do 14 dní, no zákazník by mal mať k tomu určitý dôvod, v inom prípade môže byť od predajcu pokutovaný určitou čiastkou, to už záleží od konkrétneho predajcu a taktiež škody, ktorá vznikla. Tá vznikla minimálne na poštovnom. Pri menšom a lacnejšom tovare /cca okolo 20 Euro/ sa to vlastne ani neoplatí.
Každý poskytovateľ by mal však rešpektovať zákon, podľa ktorého môže zákazník objednávku do 12 hodín od jej odoslania stornovať, nemusí uvádzať ani dôvod, mal by mať na to právo. No v prípade, ak sa tovar okamžite poslal, zákazník tak musí zaplatiť aspoň za to poštovné, avšak len v prípade, ak bol už tovar poslaný. V takom prípade, kedy sa tovar odoslal napríklad na poštu alebo kuriérovi, je však zákazník vopred upozornený SMS správou, najlepšie aj e-mailom.
Potom je to už trochu komplikovanejšie, avšak do doby 12 hodín by malo byť možné stornovanie, pokuta vznikne len za poštovné aj to len v prípade, ak sa tovar už odoslal. Preto by bolo ideálne o stornovaní informovať predajcu čo najskôr, najlepšie kým objednávku ešte nestihne spracovať.
V momente, ako sa objednávka spracuje, by mal zákazníkovi prísť informačný e-mail. Ale aj v takom prípade by sa malo stornovaniu vyhovieť, pokiaľ je to v lehote 12 hodín od doby, čo zákazník objednávku odoslal.
Vlastne oficiálne má zákazník právo zrušiť objednávky bez akejkoľvek pokuty iba do 3 hodín od jej zaslania, v takom prípade nemusí hradiť žiadny poplatok.